|
A férfiak egész életükben állandó harcot vívnak arcszőrzetükkel. Az ókortól kezdve keresték az alkalmas borotválkozó eszközöket: csontból, kagylóból, fémekből stb. A XIX. században kezdett elterjedni az új, megbízhatóbb típus, amelyen az egyszerű élek úgy kapcsolódtak a fogóhoz, mint kapavas a kapanyélhez, ám ez a fejlesztés sem volt tökéletes, mivel a használó még így is megvághatta magát. Szintén gondot jelentett, hogy a borotvákat minden bevetés előtt élezni kellett az erre hivatott bőr fenőszíjon. Amerikában ez idő tájt járta az országot egy utazóügynök és amatőr feltaláló, King Camp Gillette, akinek végül sikerült megoldania ezeket a problémákat. Egy nap, az 1895-ös év valamelyikén Mr. Gillette éppen borotválkozott, amikor villámként hasított át az agyán a forradalmi találmány- egy olcsón előállítható, könnyen élesíthető és cserélhető borotvapenge elkészítésének gondolata. Tájékozódott a termékre vonatkozó esetleges piaci igényekről, valamint tanulmányozni kezdte a pengeélezéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. Hamarosan elkészítette a mindkét oldalán papírvékony, eldobható acélpengét. William Emery Nickerson felismerte a Gillette- találmány sikerének kulcsát, ami az olcsó előállíthatóságban és kiváló minőségben rejlett. Leleményes kémikus mechanikai tervező beszállt a vállalkozásba és elkészítette a tömegtermeléshez nélkülözhetetlen gépsort.1903-ban, a sorozatgyártás beindulása előtt a befektetők közt létrejöttek a szerződések és megjelent a cég első reklám hirdetése a gazdasági lapokban. Kezdetben Gillette nem vette fel a fizetését, hogy a teljes összeget a találmányba forgassa vissza, ezért arra kényszerült, hogy Angliában, egy másik szervezet ügynökeként keressen pénzt. 1904-ben érkezett vissza az Egyesült Államokba, miután a tengerentúlon megszerezte terméke eladási jogát. Addigra nemcsak Nagy-Britanniában szabadalmaztatta pengéit, hanem Franciaországban, Chilében és Argentínában, később pedig Németországban is. 1909-ben méltán érezhette büszkének magát, hiszen három európai gyárban folyt terméke tömeggyártása. Értékesítés meghaladta a 70 millió darabot 1915-ben. 1918-ban, amikor az Egyesült Államok belépett a I. világháborúba a kormány minden amerikai katonának egy borotva szettet adományozott.
|